Sie möchten sich gezielt weiterbilden und Ihre Fähigkeiten im Bereich der digitalen Vertriebsprozesse und der Customer Journey ausbauen? Unser Hochschulkurs vermittelt umfangreiches Wissen zur Digitalisierung von Vertriebsprozessen und zur Optimierung der Customer Journey. Absolvent*innen erwerben die Fähigkeit, digitale Touchpoints und Verkaufsmaßnahmen effektiv zu überwachen und zu optimieren.
The university course "Digital Sales Processes & Customer Journey" covers the following content:
This course comprises 4 ECTS credits (32 LE). Performance is assessed by means of a project assignment.
ECTS = European Credit Transfer and Accumulation System
LE = teaching units
Part-time
Duration: 2 attendance days on site and 4 online evenings, i.e. 32 teaching units of which 50% online
Costs
For participation in the university course: EUR 990,-
Degree:
Confirmation of participation in the university course
„Digital Sales Processes & Customer Journey“
Who is this vocational training programme for?
Requirements
University entrance qualification/School-leaving certificate and relevant professional experience
ECTS
4 ECTS Credits
Application & deadlines
Anmeldefrist: 07. Jänner 2026
Teaching times
Start: 12.01.2026
Präsenzunterricht in Obdach grundsätzlich von 09:00 – 17:00 Uhr
Online-Unterricht grundsätzlich von 17:00 – 20:15 Uhr
Montag, 12.01.2026, Präsenz Obdach
Mittwoch, 14.01.2026, online
Donnerstag, 15.01.2026, online
Montag, 26.01.2026, Präsenz Obdach
Mittwoch, 28.01.2026, online
Donnerstag, 29.01.2026, online
Individual & flexible learning
Take advantage of CAMPUS 02's Life Long Learning Pass!
The university course "Digital Sales Processes & Customer Journey is part of a modular vocational training programme, das aus insgesamt fünf Hochschulkursen besteht. Wenn Sie mindestens vier Hochschulkurse des Digital Sales Expert certificate programme within two years, you will receive the title "Certified Digital Sales Expert".
CAMPUS 02 University of Applied Sciences
Department Marketing & Sales
Koerblergasse 126, 8010 Graz